15 augusti 2012

Vinlådor som pimplas

Känns jobbigt att läsa statistik på hur mycket lådvin som det pimplas i Det Avlånga Landet. Jag tycker att alla ska sluta med det helt och hållet. Finns inget positivt med det alls. Jag tycker att det är äckligt och tragiskt.

Jag tycker verkligen att ni alla ska ta ett kollektivt beslut om att sluta med dessa förbaskade lådor och dess tvivelaktiga innehåll. Vad är nöjet?

Min teori är dessutom att det stora antal som absolut inte ska dricka får stora nackdelar av att de inte ser innehållet samt att inga grannar, omgivning, familj eller vänner hör klirrandet från flaskor längre.

Det är förmodligen dags för att alla och envar samt ansvariga politiker ochmakthavare tar sig i kragen och arbetar aktivt för att ta bort det minst sagt ohälsosammabag-in-box-drickandet.


Jag tror även att vissa boxviner har så hög halt av svavelatt att man överstiger det dagliga gränsvärdet bara efter ett par glas. Bag-in-boxen är dessutom inte miljövänlig genom att boxvinet med miljontals urdruckna plastpåsar bidrar till det gigantiska sopberget varje år.

Inga kommentarer: