23 juli 2013

Vad är nästa steg?


Det finns säljare som har en tendens att fråga efter vad som är nästa steg när de är vid vad de tycker är slutet av ett samtal...

Idag har jag lärt mig att det finns personer som agerar på detta sätt vid olika typer av relationer också. 

Vd jag menar med detta sättet är att de tydligen ställer frågor som jag möjligen trodde tillhörde skämtfilmer eller taffliga svenska filmer. 

Tyvärr säger ovan två påståenden mig en del. Jag vet att det finns enormt bra personer, varav jag har dem på såväl jobb som privat. Det jag menar med dessa korta och otydliga rader är att jag behöver smälta att det finns en viss typ av personer som jag inte behöver förklara för dig som håller med mig eller förstår mig. 

Det är intressant och naturligt att träffa på intressanta människor. 

Det är ointressant och fascinerande att träffa på förutsägbara människor.

Inga kommentarer: