02 augusti 2013

En person kan höja ett varumärke

Jag har vid flertalet tillfällen skrivit på denna bloggen om flygbolaget SAS, det har alltid varit inlägg som jag varit förvånad över att SAS ej bevakar och besvarar. Inte för att jag är viktig, utan för att ett bolag som slagits för sin överlevnad så ofta och som har mycket att bevisa behöver agera mer personligt och hålla koll bättre än många av sina konkurrenter. Så även denna dag när de får något positivt, även nu är min förväntan att de ska komma med ett personligt svar.

För ett tag sedan flög C och jag från Köpenhamn till Athens. Det var då vi fick stifta bekantskap med en person som kan höja ett värdet av ett varumärke. Och detta enbart baserat på äkta intresse och ett trevligt och glatt sätt att vara. 

Han som var vår flyvärdinna mötte oss i och med ögonen direkt när vi kom först på flighten. Eftersom vi gillar att sitta på rad 24, så är det lång ögonkontakt. Han hälsade oss välkomna med intresse och startade genast en dialog om huruvida vi var vana att sitta på de platserna.

Efter att ha pratat mycket med honom från och till under hela flygningen så kom information och berättelser som gjorde att vi mer förstod varför han stod ut. Han var en intresserad och bra person som dessutom jobbade med utbildningar av kabinpersonal. 

Vi borde lagt ditt namn på minnet så att vi hade kunnat tacka dig mer personligen för det du gjorde för oss och för varumärket SAS. Nu har vi inte ditt namn och hoppas att SAS bevakar online och kan framföra detta till dig i någon form. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra där!!! Hylla dom som hyllas bör, ty ibland producerar molusker även pärlor!!!
R.S

Unknown sa...

Tack R.S... Tyvärr ingen reaktion från SAS...