23 januari 2009

Usama um Barrack

Vet att det har skrivits en massa om denna företeelse. Företeelsen är den ägda och nya gullgossen i världen. Var länge sedan så mycket tid och kraft har lagts på en individ. Jag minns ej när jag hörde talas om honom första gången men jag har haft en otäck känsla sedan första gången.

Detta är en person som är ägd av någon. Det kan vara av en organisation, en privatperson eller en bransch. Hör och häpna men alla presidenter i US ägs av en huvudägare. Denna gången vet vi ej helt säkert vem ägaren är, men vilken bransch det är lär vi få reda på snart. Det är även en individ som har en familj som vi absolut inte vet något om. I det landet innebär det att individen har mycket folk kring sig som har byggt storyn.

För vi vet ju egentligen inget om honom.

Inspirerad av en av de viktigaste individernas felsägning har jag döpt om honom till Usama Um Barrack och han är president i Inflyttades Förenade Stater, US.

Driven av den otäcka känslan och lust av att få reda på vem han är som individ så har jag nu läst två böcker om honom och googlat på allt möjligt. Det står inget om honom som individ eller hans värderingar.

Kortsiktigt blir det intressant at se när hans PR-bubbla spricker och långsiktigt kommer landet han leder delas upp i fler delar. Det kommer bli minst 6 länder av landet som hävdar att Armstrong har satt sina fötter på månen. För alla som besökt och sett månlandaren på riktigt så är det en omöjlighet.

Bra PR slår allt...förutom sanningen då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är det du inte har fått reda på om King Obama? Jag har läst exakt samma böcker och hajade precis! Är du dyslektiker ditt popoffer? Det är ju klart att han är en kille som du och jag med om än något tuffare uppväxt...ja, menar vi hade ju lätt sopat mattan med honom i pingis, om han inte börjat snacka om "sporten"! Okey, nu är ju killen precis som vi han har uppnått vad vi alla vill, bli Kingen i ett eget fantasiland...fast mitt land hade varit mer HunkyDory än hans, så alltså vann jag igen....i min värld...du med förresten, fast din består ju bara av felknäppta lappade skjortor och min av lite finare handsvettiga begagnade Gibsongitarrer....och U.M.A!
Är det något mer du undrar över så hör av dig medans linorna funkar:)
Hugs!
Preston

Anonym sa...

Det finns nu bildbevis för att Obama har en elak, på gränsen till ond, sida: http://i40.tinypic.com/5yxcu0.jpg