17 mars 2009

Meet

En kväll för ett tag sedan gick av en slump Mr Ferrari, Filosofen och jag på en restaurang som på kort tid har fått extremt bra rykte i Göteborg. Insåld med att det är svårt att få bord och att det skall vara helt grymt kött.
Vi hade en mycket trevlig kväll där Mr Ferrari såg till att göra allt för att höja förväntningarna och där Filosofen och jag ganska snart skaffade en egen uppfattning. Mr Ferrari hade bokat och kände folket där och vi bemöttes trevligt av en fantastsikt trevlig serveringspersonal som dessutom besatt såväl minne som stil.
Förrätten var bra, köttet med tillbehör bra för att vara Götet, men det som stack ut var det som skall sticka ut på en bra restaurang, efterrätten. Grymt bra!
Meet är bra, men den publik som fyllde stället denna kväll var ej av den karaktären som får mig avslappnad en lördagskväll och det kändes som att jag ville döpa om stället till Meat när jag såg dem. Och snälla, ta bort TVn!
Toaletternas dekor är grym och bara den värt ett besök, serveringspersonalen urtrevlig och ägarna trevliga och bryr sig, kocken tog några varv och kollade läget. Och jag säger bara – beställ efterrätt! Kommer definitivt att gå dit igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tv på hör hemma på sk. sportbarer, allt annat är dödens dö och alfavågornas hakhäng....är det något dom vill dölja? Köttets ljusgenomsläpp, kanske?
"P opti Travelers", har rekommenderat stället, men SVP sågar det med fotknölarna pga. att inte Madagascar II visas...vad ska man tro på?
P.F
:>D