15 mars 2009

Var ett program med koppling till spelandet

Har tidigare skrivit en del om vad vuxna tycker om barn och deras spelande. Har legat i feber några dagar och hörde på distans ett program på TV där detta debatterades. Tror att det var den busige Göteborgaren som var programledare. Ni vet han som så många gillar för att han gräver i saker och så vidare. Igår när det var ett ämne jag är påläst på fick jag en känsla av att han kanske alltid är ganska dåligt påläst och lever på sin något populistiska, styrande och arroganta stil.
Nåväl, det intressanta ur mitt perspektiv var två saker. Det fanns en mycket påläst VD för något spelbolag där och via länk fanns det en klok relativt ny forskare i ämnet. De var enormt tydliga med en enda sak. Föräldrarna behöver sätta sig ned med sina barn och vara delaktiga. Det har jag tryckt på innan och blev glad att de kommit fram till samma sak. Föräldrar, ena er! Sätt er ned och lär er av era barn och sätt er in i vad som är det som skapar så mycket kraft. Uttala er sedan. Och ni som ej har några barn, sätt er in i det själva eller med hjälp av någon som kan eller deras föräldrar. Uttala er sedan. Mitt råd till den busiga Göteborgaren: Om du vill göra nytta för andra mer än att göra dig själv populär. Läs på! Och i detta ämne finns det bara ett sätt att vara trovärdig. Prova!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad är för summor kidsen kan dra in??
Tycker jag är en ganska viktig grej för mig som är belånad upp till örorna och dessutom kalkylektiker...tror jag det stavas?
Ni får visa hänsyn till att jag har förtur pga av denna sjukdom och dysleksisisi och det faktum att jag vill joba med media i Stooorstan...så jäla trött på 7 rummaren i Knäckebröhult, så jag skulle vilja trada den mot en liknande fast mer centralt i Götet, det är så när att det går i lås snart om det inte vore för euro'n!!!
...ja, just det, å mina ungar är det minsann inget fel på, vad skulle dom ifrån, skulle va vattnet i den här jävla storstan då...eller, du vet, det är ju cool att va här...och dom har gått vidare till Sms i Tidaholm i counter strykturnén....så jävla nära det nu!
Sonny
ah, tack för texten typ!
Petto!
....