09 juni 2009

Saknar dig!

Var nog aldrig helt medveten om hur mycket du betydde och hur mycket det betydde att du fanns där. Bara det att det gick att ringa dig och att det gick att prata med dig var en styrka som var enorm. Det har jag insett mer och mer. Att jag sedan förmodligen aldrig bad om råd eller ringde för att söka riktning spelade ingen roll. Du fanns där.

Att nu, lite senare, komma på mig själv med hur oerhört lika vi kanske egentligen var och hur mycket jag är hälften du, det hade jag nog ingen medvetenhet om då. Just nu konstaterar jag bara att jag är hälften av dig och hälften av den som betydde så enormt mycket för dig. Och det är fasen ett enormt gott betyg.

Jag vet att du inte läser det här och ändå skriver jag det för att hylla dig!

Shit vad jag saknar dig! Så är det! Och det är vackert, och inget dravel. Jag vet att du hade tyckt att det skulle vara larvigt och tidsslöseri. Hörs kompis!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj och shit, du är modig och ärlig. Tog et tag innan jag fattade. Först tänkte jag att det var en bitter grej om ngn fd flickvän. Snyggt!
MM

Anonym sa...

Wow! Vet hur mycke du gillade honom och vad han betydde! Du är bra!
Jonas

Anonym sa...

Nu har jag läst den..... förstår vad du menar.Får en själv att tänka efter....innan man själv kan befinna sig där. Hur får man sagt alla saker till en generation som inte alltid lyssnar på samma sätt som vår?

//Ekonomen