16 juli 2009

Vad skall jag tycka?

Träffade en person för några dagar sedan. Låt oss kalla honom Katten. När jag var ute i svängen förr stod han alltid någonstans i mitten kanonfull och älskade alla. Har inte sett honom på riktigt många år men sprang in i honom en vardagskväll ganska nyss. Minst lika full som alltid förr och med exakt samma tugg som då. Jag har aldrig frågat honom vad han jobbar med men han har alltid varit välvårdad och välklädd.

Jag vet inte vad eller om jag skall tycka något om det faktum att han verkar vara precis som då och fortfarande verkar klara sig.

Egentligen är enda anledningen att funderingen startade att en annan gammal vän går på Antabus sedan en tid. Och han var aldrig synligt full.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch eller Wow! Du tar upp svåra och jobbiga grejer numera. Tack för bra blogg. Har inte hunnit läa den på ett tag, varit för bra väder.
Kram Tingeling