30 oktober 2009

Grym och bra sanning att bli trängd och få tidsbrist

Det har hänt alla. Skit också nu har jag glömt att..., Nu kommer gästerna om fem minuter och maten är..., du lovade ju att hämta idag..., Fasen också, det var ju idag... Du förstår vad jag menar. De där stunderna och tillfällena då vi inser eller kommer på att något ej har blivit som utlovat eller tänkt.


Precis då visar vi hur vi skiljer oss åt och våra vanor. Då visar vi vad vi gjort med alla rader av repetitioner. Vi tar på ren vana ett beslut om att agera eller reagera. Ett beslut om att vara reaktiva eller proaktiva.


Och allt är byggt på repetition och vana.


Vilket sätt att agera har du mest vana av?
Vilket sätt att agera eller reagera har du flest repetitioner på?
Är det så du vill vara?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har nu någon råkat ut för som du varit med och livräddat?:)

Va bra ni var på visningen föresten!

Puss
AK

Anonym sa...

Född Magiker! Har aldrig hänt mig mer än sekunden innan det ska hända och då är jag fullt redo med en avväpnande lösning! Drömmer dock ofta mardrömmar om att det verkligen händer!?! Kontrollfreak? Nä, det skulle jag ha haft koll på!
Mäktig Weekend till dig Mr!
R.S