07 november 2009

Samtal med Pedagogen

Alltid ett nöje att träffa Pedagogen. Konstigt och skönt hur det är eller blir med vissa personer. Behöver ej ses så ofta och varje gång jag träffar dessa människor så tar det vid där vi slutade senast. Så är det med Pedagogen.

Pedagogen och jag sågs över ett par koppar Java på ett av favvofiken och hade ett skönt samtal om allt mellan himmel och jord baserat på våra huvudintressen, våra egon och det som var aktuellt för oss just nu.

Pedagogen har en varierad, spännade och intressant resa med vändpunkter som skapar drivkraft och ger honom ett kul lugn. Han är verkligen en person jag gillar att interagera med. Pedagogen är intressant.

Som vanligt baserades mycket av våra teorier på vår gemensamma vertygsguru och idol Stephen Covey. Denna gången fick jag även med mig ett tips om det som tydligen skall bli ytterligare en hus-Gud, Eckard Tolle. Vi får se.

Pedagogen tog med sig vad han kallade "en överfylld hårddisk". Skönt att dela vinsten. Ser dessutom fram emot nästa date.

Inga kommentarer: