07 december 2009

"Damn it's good to be me!"

Fick ett meddelande av en vän som började med detta som rubrik. Denna rubrik och att gå runt i Paradiset och applicera den på en massa tillfällen och situationer har gjort mig glad.




Satt och slötittade på en repris av Idol och insåg hur ofta musiker, politiker och andra pekar på publiken och ropar "Jag älskar er". Tänk om de istället sade "Oj, vad det ni gör får mig att känna mig bra" eller "Jag önskar att alla ni skulle få känna hur det känns att vara jag just nu, tack". För mig skulle det vara mer naturligt och trovärdigt.

Fast kanske är det för svårt för denna typ av människor att applicera saker utifrån och in. Eller kanske är det så att meningar som börjar med annat än "Jag..." helt enkelt inte känns äkta.

Personligen är det enkelt att erkänna att det finns enormt många som gör att det känns förbannat enkelt och bra att vara jag. Hoppas att de flesta vet om det. Tack!

1 kommentar:

norma sa...

En sannerligen bra idé, att njuta av sin ärlighet...

som norma brukar säga "om du är gudomlig så måste jag också vara det"....