20 december 2009

eniro.se kan telekom

Alla har vi olika typ av humor.

För några dagar sedan blev jag uppringd på jobbet av en kille som presenterade sig att han var från Eniro och sökte efter Petra. Jag sade att vi ej hade någon Petra hos oss. Han sade då att det hade vi visst och näst intill bokstavera Petra med för och efternamn. Jag sade att det ej var någon som jobbade hos oss. Med ett litet fniss så frågade jag om han verkligen ringde fel när han ringde från Eniro. Jag tyckte mig se något lite skämtsamt och skojigt i det. Lite surt frågade han då vem som du var marknadsansvarig efter Petra om nu hon ej var marknadsansvarig längre. Jag svarade att hon aldrig varit marknadsansvarig hos oss frågade med ett kluckande skratt vart det var Eniro trodde sig ha ringt. Han sade då att han ringt Höörs förskola eller vad han nu sade.

Då kom det ett rejält skratt från mig och jag bad om ursäkt för det samt undrade samtidigt om han insåg att det faktiskt var lite skojigt att han som representant från Eniro ringde fel. Han sade då att de haft problem med sin växel. Jag sade då att det var synd att han inte förstod att det var lite småkul och att jag gissade att detta skulle skrivas om detta på minst en blogg i världen. Han fräste då ifrån sig att den som skulle skriva det på en blogg visste då rakt inget om telekom.
Då kan jag konstatera att jag tycker att det var skojigt, att jag nu skrivit och att jag kan en del om telekom.

Inga kommentarer: