22 december 2009

Vakter och vänlighet


När jag ändå är inne och hugger på en del av de så kallade nöjesställena...

Det är helt otroligt, Varenda ställe jag och mina vänner och bekanta kommer till har eller verkar ha en otroligt intressant policy gällande sina vakter och personal i dörrar och entréer. Kanske har vi alla otur med vart i Little Village vi går.

Jag försöker ha förståelse för varför många tycker sig bli dåligt behandlade på många ställen. Jag försöker ha grundinställningen att alla utom de jag känner är taskiga, fulla och oförskämda när de kommer till dörrar och vakter. Jag försöker tänka att ställena behöver ha tuffa eller hårda personer i dörrar och entéer för att inte få in andra busar, filurer etc.

Fast jag förstår ändå inte. Vad är det som gör att det är så få som har trevliga och väluppfostrade personer i fronten för sin verksamhet när det kommer vad jag tycker är vettigt folk och vill vara gäster? Vad är det som gör att ett glatt hej och välkomna är otänkbart?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så lurig.
På ett skönt sätt.
Som alla oss andra.
Not.

Kram igen Petra

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.