03 januari 2010

Varför gör du det alltid så svårt att komma nära?


Den frågan fick du för ett tag sedan och jag vill att du skall fundera på svaret. Inser att det säkert är svårt att svara varför det är så när det inte är något du är medveten om själv eller tror dig ge andra känslan av att vilja.
Jag lovar dig att jag skall fundera. Funderingen började när du fick frågan. Funderingen kommer fortgå och pågå tills jag har ett eget svar. Och svaret behöver ej eller kommer kanske ej komma från dig. Än så länge har jag inget svar för det är inget som jag tror är avsiktligt. Jag vet att du brukar skoja att du kan göra vad som helst för vem som helst så länge det inte är känslor inblandade. Jag tror att det bara är ett skämt, även om jag inser att repetition är inlärningens moder.

Inga kommentarer: