05 januari 2010

Relativ reklamfilm om Abolut?


Reklam kan vara effektiv.

Repetition sägs vara inlärningens moder.

Det finns en reklamsnutt som säger att allt är relativt och något om att allt är Absolut.

Jag har hört och sett den massor av gånger och det jag minns är att det är en man som ser ut som en skådis och att han går på en lantlig väg och gör reklam för Absolut.

Någonstans i bakhuvudet finns att det egentligen är en reklam för ett försäkringsbolag... Men det kan det inte vara eftersom de ej påstår att de gett den mest långsiktiga avkastningen av alla. För det brukar ju alla försäkringsbolag göra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Samma tanke, broder! I like!!!
R.S

Unknown sa...

Jag kollar verkligen på reklamfilm. Jag gillar reklam. Kan konstatera att det inte finns någon reklamfilm som gör att jag blir sugen på att handla. Jag är ej med i målgruppen.

Anonym sa...

Dito! Dom kan suga som satan eller vara snygga, t.o.m underhållande...men säljande, det vette fan!
Men som sagt, droppen som urholkar berget...vad var det för kallingar Persbrant nasade nu igen?
R.S

Unknown sa...

Har för mig att Persbrants kalsonger hade något med att Björn Borg hade sparat sina att göra... ej säker, kan ha läst det någonstans...