08 januari 2010

Alvin & Gänget 2


Missade helt den första versionen av Alvin och gänget. Gud ske lov, så har jag nu sett uppföljarenn.

Fem syskonbarn och jag knallade iväg på denna tecknade barnfilm en söndag efter jul. Jag fick en snabbversion av vad som hänt i den första filmen av det äldsta syskonbarnet när vi slagit oss ned i de sköna biofotöljerna. Så, väl förberedd tog jag mig ann Alvin & Gänget 2.
Varje gång jag ser en tecknad film så är det slående för mig med dessa små och fina budskap som de tecknade barnfilmerna oftast innehåller. Så även denna gången.

Jag vill absolut ej berätta hela handlingen ifall du skall se den. Kan dock avslöja att det är tjejer på gång för de tre popstärne-brödra-jordekorrarna. Och hör och häpna, det är tre popstjärne-systra-jordekorrar som är en del av storyn. Och de har Alvin och hans bröders gamla skurkaktige agent i släptåg.

Gissa om kärlek uppstår och att allt blir bra?

1 kommentar:

Anonym sa...

Såg den i helgen. Bra, fast inget slår Upp.

Fresterskan