06 januari 2010

REA


Stod för några dagar sedan och tog en Espresso i några kompisars butik i södra delen av Avlånga Landet.

Jag stod och observerade alla människor som var hos dem på första dagen på rean. De flesta gick fram och plockade ihop ett par tre grejer utan att egentligen titta så jättemycket på dem. De andra plockade lika resolut ihop sina saker och gick och ställde sig i kö för att prova plaggen.

Så klokt egentligen. Klokt att handla på rea.


Jag frågade de som äger butiken vem det är som kommer på rean första dagen. De svarade att det var de som brukade vara inne någon gång per säsong och gilla grejerna, men som tyckte att det var för dyra grejer. De var alltid på plats första dagen på rean och visste oftast precis vad de vill handla. Saker som annars kostar över två tusen handlades för runt tusenlappen etc.

Jag tycker att det låter dyrt ändå samtidigt som jag blir imponerad av att personer kan vänta nästan ett halvår för att köpa en relativt dyr sak för halva priset.


Personligen skulle jag föredra att köpa fler basplagg och ha några få saker som syntes mer som till exempel skor, bälte, scarfs och väska.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gissar att Mr RaRe har varit på SODA i Halmstad?

Puss Ann

Unknown sa...

På SODA i Halmstad har jag varit flera gånger i livet. Har bland annat haft ett inlägg här som hette Halmstads bästa butik.