14 mars 2010

Salong Quomodo - bäst i Göteborg

Jag har ett stort beroende av att hitta mina egna vattenhål. För mig gäller det restauranger, affärer, butiker, caféer, klädbutiker med mera. De tio senaste åren har jag inte haft något sådant vattenhål i form av en hårsalong i Göteborg. Jag har salonger jag gillar i massor av städer men inte i Göteborg. Nu har jag hittat en sådan salong. Quomodo har rätt namn, ägare, inredning, musik, service, anställda, är tillräckligt coolt och snyggt och har och är allt annat som gör att en hårfix till en upplevelse som är mer än att "gå och klippa sig". För det är precis som med restauranger. Många kan laga rätt mat och säkert är det många salonger som kan leverera klippning och frisyrer.


Peder och Nathalie som driver Quomodo har skapat ett fantastiskt ställe på Storgatan 23 i Göteborg som du definitivt eller absolut skall prova. Där upplevelsen av helhet ingår. De två senaste gångerna jag klippt mig har gett hela mig ytterligare en kick och ett lyft. Knepet är som hos alla duktiga artister. De bestämmer vad de vill göra med frisyren.


Dessutom har de som skrivet ett djävligt snyggt och coolt namn på salongen, kanske borde de starta ett klädmärke med det namnet? Eller assecoarer?


Du hittar deras telefonnumer för att boka tid här. Gör nu det, jag har bäst omdöme av alla.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du gillar Quomodo. Jag har varit kund hos dem sedan många år, de låg på Magasinsgatan då. Enormt duktiga och det är precis som du skirver, att håret blir kalas är bara en del av upplevelsen.

Kleopatra

Anonym sa...

Detta Quomodo får du visa mig nästa gång jag kommer till Little Village:)

Annika

Anonym sa...

Jag kan bara instämma! Det är hög klass på klippningen!!!Sitter på vagnen och precis varit där och fått min upplevelse!! Längtar redan till nästa gång jag skall dit igen:) // Malin

Unknown sa...

Ja du Malin! God smak det har du! Du är säkert mer än välkommen åter!

MrRaRe