08 april 2010

Allsvenskan är Allsvenskan

Jag är djävligt trött på hur det pratas om Allsvenskan i fotboll för herrar och även hur pressen skriver om och beskriver Allsvenskan. Allsvenskan är vad den är. De som prioriterar den finns på läktarna och framför TVn. Allsvenskan håller den standard den gör och vi skall inte jämföra den med något annat än vad den är. Eftersom jag själv vet vad den håller för standard så vet jag också vad jag kan förvänta mig när jag är på matcher eller kollar på dem på TV eller via nätet. Allt annat är bullshit.

Jag klagar inte på att svenska hockeyspelare säger "du vet hur det är med matchlunken i grundserien" och "en dag på jobbet" om hela den dyra grundserien och sedan går och köper biljetter och kollar på skiten . Jag tycker Elitserien är skitunderhållning och går bara och kollar när det har koppling till jobbet eller när jag blir bjuden. Jag skriver vad jag tycker om Elitserien och lever ej av att skriva om den.

Allsvenskan däremot är skitkul. Det finns bra klackar, det har blivit bättre arenor att gå på, det finns kul profiler, det finns allt från moderna föreningar till gammelsvenska, det finns rika och fattiga och framförallt är det en jämn serie. Att bara skriva om huliganer och att det är dålig ekonomi och fotboll är ok att göra en gång. Andra gången är det dags att byta jobb eftersom man lever på det man skriver om och hur intressant man lyckas göra Allsvenskan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enormt vackra bilder!!!

Anonym sa...

Håller med dig helt. Alldeles för få som tar reda på hur det är att vara på matcherna och alldeles för många som är reaktiva i sina uppfattningar. Det finns t.o.m. några spelare i Allsvenskan idag som är riktigt attraktiva att kolla på och som bara de är värda entrén.