17 april 2010

Det röstas, dricks vin och köps lotter

Det är möjligt men ej sannolikt att jag har fattat fel.

Jag bor i ett land där det röstas med sms och telefonsamtal. Det dricks lådviner i mängder. Det är festival i att alla fattiga skall handla lotter och göra en fattig rik.

Vilken djävla kanal jag kopplar på. Vilken dags- eller kvällstidning jag än läser. Och snart nog de flesta jag pratar med och hör prata.

- "Oj, vad bråttom du har"!
- "Ja, jag skall fixa hämtmat det är Let's Dance-final ikväll...

Och så går jag runt och tycker att det är kul att jobba och umgås...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant-så sant!

Kidda

Anonym sa...

Har din hud blivit för trång?:)

PoK Ann

Anonym sa...

Pang och tjoff! Så var extremt många av oss utdömda. Närmare bestämt 9 miljoner:)

HH

Unknown sa...

Några av de legendarer som alltid verkar läsa och kommentera har talat. Vem är då jag att ej hålla med.

Ann! Huden är precis lagom.

Anonym sa...

Jag tycker att du skriver ganska taskiga grejer ibland. Tänk om huvuddelen av svenska folket tar åt sig och blir ledsna:)

Bad Luck idag, såg att du var nere i Muzak City:)!
Man ser dig ju onekligen:)

T