27 december 2010

En massa onödigt gnäll och oförståelse

Jag reser mycket. Inte mest av alla i hela världen, men jag reser mycket. Jag har rest i massor av länder och kulturer, fattiga som rika. Tycker nog att jag varit med om det mesta vad gäller resor med flyg och tåg. Gamla nazisttåg i Thailand och lyxiga privatjet.
Jag har dock aldrig varit med om något som liknat gnället och oförståelsen för den svenska järnvägen i allmänhet och SJ i synnerhet. Inte i något land vid något tillfälle. Det är inte världens mest fantastiska bolag, kan har det snålats eller slöats med pengar. Men hallå, det snöar ute. Och är det värre än någonsin eller är det så att våra communities gjort att det är fler som vet det snabbare och att det sprider sig som en löpeld.


Även om jag kanske rest minst lika mycket som många andra så är det, med tanke på det något speciella vädret, extremt lite förseningar och problem med tågen och flygen. Enligt mig då, fast jag kanske är van eller reser mycket mindre.


Jag tolkar det som att det är många som gnäller, prioriterar att vara reaktiva och visar oförståelse. Och om det jämförs med Schweiz så är det det bevis på oförståelse. Om det pratas om att underhållet är eftersatt så hoppas jag att de som tycker det ska applicera den kvalaitet de förväntar sig av Sj på sina egna jobb. Om det är den största skandal de varit med om så tycker jag att de ska flytta till de varma länder som de vid varje val eller förändring hotar med att flytta till. Där får de som främsta problem att människor inte pratar väder, kanske kan vara nyttigt???

4 kommentarer:

Anonym sa...

God Fortsättning!

Hahaha!!! Vilken motvals du kan göra dig! Fast det dom gör att jag garvar är att du menar det. GRYM bild du hittat p Heidi.

Ägnat morgonen åt att läsa ikapp istället för backen med familjen!

Take care och Gott Nytt!

Puss Kidda

Anonym sa...

Hej Rare! Påminner inte detta en hel om mig? Även om jag ser lite bättre och fräschare ut? Och jag skulle aldrig ge dig fingret om du plåtade mig? Vill du ha bilder på mig att lägga upp? Kanske vill du ta bilder på mig?

Kram Fresterskan

Anonym sa...

Den artiga provokatören har skrivit ned ytterligare några tänkvärda rader.

Jag får alltid dåligt samvete direkt:)

HH

Unknown sa...

Kidda! Ta det easy i backen!

HH! Bra och Tack!

MrRaRe