25 december 2010

Trehundrafemtionionde dagen i år

Detta är, om jag räknat rätt, den trehundrafemtionioende dagen i år... 
Igår umgicks jag med flera av de nära och kära och det var en dag med en lagom mix mellan umgänge, samtal, tystnad och eftertänksamhet. Jag och vi var i den där vita byggnaden, som för mig inte har något med religion att göra, men som har allt med lugn och eftertanke att göra. Bredvid byggnaden så var vi och fixade runt Min kompis plats. Det är alltid lika skönt att stå där i hörnet och vila ögonen på den vackra belysta stenen. Och igår var det enormt vackert med snön, lyktan och riset som spred skuggor mot stenen. För mig spelar det aldrig någon roll vilken tid, årstid eller dag det är. Det är en vacker plats som jag mer än gärna besöker så ofta jag kan. Och jag vet att jag under detta året varit där allt oftare i tanken också. Konstigt det här med eftertänksamhet och vad som ger lugn och trygghet.


Detta år är ett år som jag kommer sätta mig ned och klura kring någon dag. Ett år som har gått som ett hundrameterslopp ur ett perspektiv. Och ur det perspektivet så känner jag mig osäker på vilka som varit åskådare och vilka som varit med i loppet. Kanske t.o.m. känner mig osäker på om åskådarna trodde att det var en veterantävling de skulle kolla på och om vissa deltagare har anmält sig till tresteg...


Ur ett annat perspektiv så har jag faktiskt tagit mig tid att prioritera en fyradagars semester över påsk i RA-RE City. Snart dags att ta några sådana dagar igen. Var även en helg i Kvällsljusets stad med Fixaren och C


Det har varit ett år med massor av fina stunder med Familjen Fabulous. För lite stunder med många av de andra vännerna, även om det blev lite spurt med några av de viktiga nu på slutet. Nästan tillräckligt med tid i Paradiset, även om jag tvivlar på att det kan bli tillräckligt. Svenne Vikings kräftgång är kul. Att gråvitt ännu ej har hängts ut som omoderna är intressant. Prinsessan kan jag aldrig få för mycket av. God mat i massor på alla möjliga etablisemang i en massa städer. Massor av bra grejer från RA-RE, oron inför året gjorde kanske att det blev än bättre. Kul inhopp från två nya märken i form av JP och Department 5. Ett bra Sendra-år och ett magiskt Fiorentini Baker-år, förbannad massa coola boots och kängor som står där på hallgolvet mitt. Och så denna bloggen då, den som ger mig ro och lugn genom skrivandet på helgerna i Paradiset och Muzak City. Dessutom hade jag sammanlagt tio dagars semester i Paradiset även om halva tiden ägnades åt en massa pill så var det rekord på många år. 


De Hängivna har varit lika kul som vanligt att vara nära. Med viktiga ljuspunkter och med en överbevisning på att det behövs mer filosofi och tydlighet. Kommer bli bra. 


Trehundrafemtionionde dagen i år är idag, hur känns det för dig?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är detta en början och uppladdning för en sammanfattning av 2010? Var detta det tangenterna sprutade ur sig på morgonen eller var även detta förskrivet? Skulle vara grymt kul om du skrev ned vad vi har att vänta av 2011. Kanske kan vara en bra idé som du går igång på? Eller?

God fortsättning HH

Unknown sa...

HH!

Här kommer svaren:

Nej

Förskrivet

Ja

Jo


Detsamma, fast det känns som du önskat mig det flera ggr... Tjatigt!

MrRaRe