04 december 2010

Zlatan x 5

Hur är det möjligt att ifrågasätta en enda av Zlatans guldbollar? 
Hur kan det vara en diskussion efter att han tilldelats sin femte guldboll gällande rätt eller fel? Mitt svar är entydigt och självklart. Det finns en massa smygrasister och gammelsvenskar i Avlånga Landet. Ingen kan på allvar tycka att någon annan skulle ha fått lika många eller fler i modern tid. Om det hade varit en blond ung gråvit och mesig lantissvenne, så hade alla ropat efter mer och varit stolta...

Tack Zlatan för allt du ger och gör för ett modernt Sverige! Jag har ingen aning om hur du är som person eller lagspelare, men jag bugar mig djupt och ofta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjing King! Ja det var fan vad segt det är för Zlatan att bli stor hos oss. Vi borde vara djävligt stolta men folk letar mest fel. Synd för oss för vi skulle må bättre av att vara stolta för Zlatan medan karriären pågår. Tyvärr tror jag dessutom att du delvis har rätt med dina krassa konstateranden!

När får vi den äran?

Lasse