08 mars 2011

Dave Stewart - The Dave Stewart Songbook

Under några år har jag helt enkelt glömt bort honom, i alla fall som artist. Jag har sett honom då och då på The Hospital men har bara då fått påminnelse om hans unika stil och klass.


Nu har jag fått fullständigt fladder på Dave igen. Det är av vikt att komma ihåg att Dave Stewart har skrivit en enorm massa urbra popmusik under sin karriär. Och det är det han ger oss en högtidlig påminnelse om. Han har spelat in dessa tillsammans med ett 30-mannaband. Plattan rymmer över tjugo av hans hits. Från de tidiga låtarna med Annie Lennox via Shakespears Sister och Tom Petty till de senare – som är vacker muzak med bland andra Candy Dulfer, Mick Jagger och hans kompis Bon Jovi. Kritiken har varit hård mot plattan, men det är de som inte förstår, jag hyllar denna egotrip urskiljningslöst.



Här har du delar av härligheten.

Kolla även in Dave Stewart på FB här
Hans davestewart.com här

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför finner jag Miracle of love....och den där "there must have been an Angel låten" fullkomligt avskyvärda och suger i mig "Stay" totalt....?
Tror det har med kerubvideon kontra djevulskvinnan i Shakespeares Sisters att göra...predestinerad "afterliferesa" dåra;)
I övrigt saknar jag Daves närvaro på plattan, visst, låtarna är där men det är lite för mycket Wallmans salonger över framförandena...bra, men....
Nä, det är dax för gamle Dave att kicka ihop ett hungrigt/skickligt gäng som vill lira lite mysko "Jack Talking" pop och gå hem med enna
feta lönekuvert, det har han råd med!
R.S
ps hoppas att låtversionerna på spelaren är i riktigt, riktigt låg mp3 kvalitet, för annars har Mr.D verkligen slängt pengarna i sjön(eller varit för lat)....det låter apa om dom! ds....pps. detta är ingen sågning!!!dds

Anonym sa...

Jag håller med din trogne kommentator R.S. Jag är försiktigt kritisk och skulle vilja ha mer mycket av Mr Stewart själv! Lite platt, helt enkelt!

Kidda (som idag kommenterar så tangenterna smattrar)