19 augusti 2011

Bra reklam

Kom till Stockholms Centralstation, som är under renovering, för ett tag sedan. Blev enormt glad över att någon kan hitta en känsla och information som får mig att förstå och acceptera.


Tipset till byrån och Jernhusen är att göra dem för fler eller många språk, ni i Stora Staden kallar er ju för the capitol of Scandinavia...  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bortsett från dig då så spenderar de där tröggående turisterna åt helvete för lite pengar här, detta ger naturligtvis alldeles för lite pengar över till översättningar!
Dessutom stökar dessa evinnerliga renoveringar bara till mina invanda vägar...varför skulle dom till ex riva gamla fina Klara kvarteren?
Det nya känns hemskt ovant och skrämmande!
Dessutom hör det till vanligt folkvett att faktiskt lära sig värdlandets vanligaste uttryck, som tex SJ, försening, väderleksrapport, snökaos, make chock, renovering, ombyggnation och Nacka Skoglund!
Utan denna insikt kan man ju knappast få ut något av ett besök i vad som med all rätt kallas " The capitol of Great Scandinavia";)

R.S

Unknown sa...

Jag gör vad jag kan för att bidraga... till "The capitol och Great Scandinavia":)

Jag kommer faktiskt skissa på en helt ny stadsplan över staden inklusive Nackaland. En person som jag kan det mesta, bara jag har mitt skissblock och min lite speciella penna... Snabba drag så är det firrat!

Insåg precis att jag kan det mesta faktiskt... Känn på den du... Och varför står det inget om dig och om mig... Patetiskt...


Faktiskt/MrRaRe