29 augusti 2011

Jack Smith

Den enda person som Andy Warhol sa att han aldrig skulle kunna kopiera var den Amerikanska artisten, filmmakaren and skådespelaren Jack Smith. Jack Smith levde 1932 till 1989. Han dog som alltför många i AIDS.
Jack Smith var 'King of the underground' i 60-talets New York, Jack Smith byggde upp en kult som följde hans hjärnblåsande, fantasifyllda filmer och foton och han var en stor insprationskälla och influens för bland andra Federico Fellini, Andy Warhol, John Waters, och många fler.
Läs mer om Jack Smith här på svenska Wiki och här på engelska Wiki

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mystiska man:) Ledsen att jag inte varit så aktiv det senaste. Känns som att det blir mer bloggläsande för mig under höst och vinter. Så kanske det är med aktiviteter på nätet generellt i Sverige? Djävla dum fråga att skriva till dig, nu, får fick jag säkert igång din hjärna så att tangenterna glöder genom ett inlägg som svar på minf fråga. Hörde att du är nere i. paradiset denna helgen men antar att Ann eller din lilla bunch får all uppmärksamhet!!! Det gör du rätt i:), oavsett det ena eller andra. Sm du märker försöker jag göra ett långt inlägg som botgöring för att jag varit så inaktiv. Nu väntar en timmes koncentrerad rålösning på alla dina inlägg från sommaren. Kanske tappar jag förtroendet för allt från relationer till arbete, eller så kommer jag inte kunna somna för att du ställs saker på sin spets eller tryckt på knappar genom dina skrivna tankar. Vi ser till att höras och synas. Din tillgivne Kidda

Anonym sa...

Shit vad många felslag jag gjorde trots mina nya och fina älskade iPad. Du fick rätt, I can't live sorglig it:)! Kidda