24 september 2011

Gamla flickvänners brev

En tanke som ska bli en handling dök upp idag. Jag fick en kalaspitch från R.S igår och i en av nedan kommentarer från R.S. Han skrev om vykort och då kom denna lilla fina tanken... Hemma hos min mamma finns alla gamla kärleksbrev och vykort från tjejer och flickvänner kvar. De flesta av dem skickade från tjejer i kalssen eller skolorna under uppväxten. Nu har jag bestämt mig för att jag ska scanna in dem och lägga upp dem här på bloggen.

Men varför i allsin namn då...? Jag tycker att det kan vara trevligt och en kul grej för gamla flickvänner och halvstalkers. Kan ju lägga upp deras namn och eventuella nya efternamn så att innehållet blir sökbart.

Tänk vad kul för deras barn, respektive och vänner att kunna läsa mammas tankar från förr. Dessa gamla vykort och brev härrör faktsiskt från en tid då du inte hade en skickat-korg där du själv kinde välja att spara dina brev. Då skrev det på väl valt brevpapper med attraktiv penna och kanske ett ditklistrat hjärta och något väldoftande.

Jag tänker bland annat på E, hon skickade brev varje dag en hel sommar med små söta tankar. Och detta gjorde hon trots att hon var från fina familjen och en så kallat högsta samhällsklass. Idag känns hon pryd och lite stel. Tror helt enkelt att dessa gamla brev kan hjälpa henne att minnas en annan och varmare sida.

Eller S, som senare visade sig vara otäck mot sina kommande. Det kan ju vara trevligt för barnen hennes att se att mamma var en gullig om än klängig tös en gång i tiden.

Och G, som var ihop med en annan kille och skickade avtalsförslag till mig ett helt jullov. Lustigt att hon blev jurist och mig veterligen fortfarande skickar offerter till många vart hon går... not! För de som finns runt G kommer publiceringen av hennes kärleksbrev förklara mycket av hennes agerande genom åren.

Detta kan faktiskt bli riktigt bra, Mot scannern!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha! Arma människor, detta kan bli ett veritabelt armageddon! Be gentle Mr!

R.S

Unknown sa...

Kul att du gillar det, jag känner också att det kommer bli bra. Och kanske har du rätt att jag ska köra den gamla Clash-klassikern som bakgrund.

Och vissa säger att online är att inte umgår på riktigt... Tycker att alla bra tankar kommer i just denna bloggen...

Eder MR

Anonym sa...

Online gills!
R.S

Anonym sa...

Hej Prinsen! Om det behövs ett godkännande att publicera mina gamla letters så fick du det precis. Jag försöker fortfarande komma igenom med samma budskap:)

Puss Ann

Anonym sa...

Härmed har du även mitt godkännande:)

Kram igen Annika

Mannen med hatten sa...

Du har även mitt godkännande snygging!
Skrev lite vingligt bara när jag skickade det i förra veckan...

Unknown sa...

Hatt av för Ann, Annika och MMH! Känns mycket enklare nu...

Eder MR