01 november 2011

Vem ringde?

Under helgen har ett nummer ringt mig intensivt... De enda jag känner till som ringer från fasta nummer är telefonsäljare. I söndags satt vi på byrån och jag såg att det än en gång ringde från det Stockholmsnummer som ringt intensivt de senaste dagarna. Bestämde mig för att kolla på hitta.se och det gav de nada, googlade sedan numret och hittade en fantastiskt sida som jag bara hört talas om tidigare - Vemringde.se


Där hittade jag direkt vem det var som hade ringt, eller åtminstone vad bolaget hette. Dessutom fanns det hemadress och hemnummer till den som äger bolaget samt en uppmaning till att ringa hem till honom och prata med honom. Säkert jobbigt för honom, men väldigt humoristiskt samtidigt. Numret som ringde mig var 08-53526790. Du kan googla det eller kolla direkt på Vemringde.se för att kolla det jag skriver...


Jag hade en likadan upplevelse för några veckor sedan då ett 031-nummer ringde mig intensivt. Jag kollade vem som ägde bolaget och vem som stod som VD ochringde upp honom, sa vem jag var och frågade vad jag kunde hjälpa honom med eftersom han hade sökt mig så intensivt. Han sa att han inte irngt och vi kom fram till att det förmodligen var hans callcenter som ringt... Han var vänlig nog att ta bort mig från listan. Ibland är det bra att prata med högsta chefen...:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej (vad du nu heter egentligen)!

Det är premiär för mig vad gäller att kommentera på just denna bloggen. Jag läser den ganska ofta, speciellt för att det är korta tankar och oftast ovanliga och kul tankar. Inget totalt unikt, men du har små vinklingar på det mesta som åtminstone får mig att att tänka till. Dessutom har du en blandad och kul musiksmak.

Skulle dock vara än mer intressant om du inte var så hemlig och anonym. Jag har sett teorier bland kommentarerna här tidigare om att ni ska vara flera personer som skriver här och någon att du är en känd person, och inte vill att vi ska veta vem du är.

Jag tycker att, oavsett vilket eller vem du är, så skulle det kännas mer förståeligt (för mig) om det var en person bakom. Ja, du fattar hur jag menar... Var du gör vad, vem du är, ålder, osv.

Hur som haver, tack för massor av kul läsning och lyssning. Keep it up! Hälsar Johan J

Unknown sa...

Hej Johan J!

Tack för välskriven kommentar och kul att du följer bloggen.

Har full resoekt för dina funderingar kring att jag borde skriva exakt vem jag är, men det kan du lätt ta reda på själv. Så hemligt är det inte sedan någon vecka:)

Fortsätt gärna läsa och kommentera. Jag finns här ett tag till.


Högvälborne, Antonio Rare

Anonym sa...

Men va fan, Antonio! Kör du denna bloggar med???...det var väl en jäkla slump att vi ständigt möter vägar!
R.S

Anonym sa...

Hahahahaha, detta var fruktansvärt roligt. Jag trodde första att du körde en av dina totalflippar (du vet de där där jag aldrig hänger med förrämn några dagar senare...), men denna stämmer verkligen. Enormt roligt (hoppande padda på min magge). Du är sjuk! Kidda