01 september 2009

Perceptionisten och Bowie

En kväll för ett tag sedan vandrade jag och Perceptionisten till platsen vi oftast är på. Oväntat nog så var samtalsämnet vår gemensamma gud David Bowie. Vi gick och njöt av gamla Bowieminnen och sade än det ena låtnamnet till den andre. Efter en stunds låtkalja började vi prata bland annat den underskattade låten Pallas Athena och då sade Perceptionisten att han faktiskt aldrig ogillat en enda låt med vår gemensamma gud. Han sade det spontant och med en sådan där underbart ärlig stämma som bara hoppade till som ett glädjeskutt. Han förklarade stor kärlek till Bowie med dessa små ord och speciellt på sättet han sade och utryckte dem. Jag blev så tagen av detta att jag faktiskt rakt upp och ned erkände att jag haft svårt eller åtminstone varit lite ambivalent för Bowie då "alla" skulle gilla honom under Let's Dance-perioden. Perceptionisten fortsatte mjukt, utan att kommentera vad jag just sagt, med att säga att det inte spelade någon roll...han kunde inte komma på en enda låt som han inte gillade...

Det är sann kärlek. En rejäl hyllning. Perceptionisten är trogen och lojal på alla sätt, och hans totala beundran av och lojalitet till Bowie är unik.

Snart skall vi träffa Bowie!

5 kommentarer:

Anonym sa...

...träffa Bowie????
Jag med????
P.F

Unknown sa...

Du skall ju träffa honom också, du är för sjutton förbandet...
Min gissning är att du eventuellt kommer tycka att detta är större än när du spelade innan den där andra killen på det förra kalaset...

Anonym sa...

Vad är detta? Nytt kalas? Vilka kriterier? Har ni fixat smygspelning med Bowie? När? Massor av frågor, och det finns fler. Var finns alla svaren?

Anonym sa...

Och kom nu med några svar. Jag är trogen din blogg och är daglig läsare. Den är grym och tack och allt det där... Men jag verkar vara en av de få som kommenterar som ej vet vem Perceptionisten, Smygaren, Den Vackra, LMT och allt vad de kallas är...

Jag vill ha svar på Bowie-frågorna...

Snälla?

Unknown sa...

Spelning med Bowie
Nytt kalas
Kriterier ej satta
Ja, fast ej smyg
2 november 2011
Alla svaren finns ej

Nöjd?