22 januari 2012

Ingen artist gör det bättre än jag...

LMS och jag pratade med Rockstjärnan för ett tag sedan. Rockstjärnan ser alltid på saker på andra sätt än vad jag gör. 


Vi satt och pratade om tv-programmet "Så mycket bättre" och varför människor gillar programmet. LMS berättade att den första säsongen var bra och att denna säsongen var sämre. Rockstjärnan berättade att hans syn var att båda säsongerna var värdelösa. Större artist än Rockstjärnan finns inte i Sverige och därför var det extra intressant att höra hans syn på programmet. Jag har själv bara sett något enstaka avsnitt eftersom jag helt enkelt inte har varit sugen att föja det som alla andra känner sig tvingade att se för att vara med i snacket. Jag kände så när jag var liten och du var "tvungen" att ha sett programmen under helgen för att vara med i snacket när du kom till skolan på måndagen.


Rockstärnan förklarade genom att visualisera en scen då DiLeva inte visste att kameran lyste rött på honom. Och där han tydligen först när han var varse det började le och applådera åt en version av hans låt. Genom denna visualisering och andra så förklarade Rockstjärnan att det inte var någon som var med i programmet som gillade de andras versioner. Han förklarade att det inte finns en enda artist som tycker att någon annan artist gör deras orginallåt bättre. Och att de som var med inte alls var så såta med och mot varandra som programmet visade oss vanliga.


Jag köper hela förklaringen och håller med. Höll du med LMS?

6 kommentarer:

Anonym sa...

...förutom en av artisterna som framstod som genuint sympatisk och älsklig:)
R.S
ps. i ett förtydligande påpekar jag här att de naturligtvis förutsåg kassaklirret i den konstruerade uppmärksamhet deras gamla "hits" fick i och med denna programide'...villiga att godkänna den i vilken mardrömslik form det än månne vara!
Vem skulle inte det (förutom jag då) i dessa Spotifytider?
Jag är helt säker på att detta var en avgörande anledning till deras medverkan! Smicker, ryggdunk och djupa tankar var bara ett sidospår.
Säkert ansett som bra TV av produktionen, nu när dom inte längre släpper igenom taskigt klippta Di Levareaktioner!ds

LMS sa...

Vem är jag att ifrågasätta ett sånt geni som R.S?
Jag tror ju fortfarande på vinylskivans återkomst som R.S pissar på precis som o´mighty RaRe...
LMS är bara en helt vanlig individ från ett av Sveriges otaliga miljonprogramsområden där människor inte har råd att kredda sig genom livet. Kavla upp ärmarna och belong på fredagskvällar å lördagsditon med På Spåret och nämnda musikprogram som alla hatar att vara med i och som lider i det tysta då ingen kan höra dom skrika, men som vid röda lampor ler och gör tummen upp i en mumsig eufori tillsammans med hela svenska folket(nåja). Vad LMS tycker betyder ingenting i detta sammanhang, han läser sina böcker av papper, skriver med sin bläckpenna, lyssnar på musik via radions P3, borstar tänderna med borste utan el eller batteri, dessutom med något spretiga borststrån, köpt på storköps-Coop eftersom Lidl inte finns i närheten. Han tycker även att Black Sabbath va bättre med Ronnie James Dio som sångare och Korv med bröd med lite mos på toppen kan va just toppen på ett torg på västkusten vintertid ihop med en Impala 68´om sånna finns fast sånt vet LMS inte heller något om men han kämpar, ja han kämpar för att få vara med, att belonga med de som förstår sånt här som TV-program i TV, äkta och oäkta, folkligt eller kreddigt. Som ni två kära föredömen, mentorer, your highnesses å så vidare som byggare bob skulle sagt. Nu tar LMS Jolly Bob och går i land. Kredda vidare old chaps...

Anonym sa...

LMS!
http://youtu.be/nY7GnAq6Znw
Creddigt, pretto eller bara underhållande? Beror på infallsvinkel va?
Bortsett från det, vad tyckte du om boken?
R.S

Unknown sa...

The battle of my best friends...:)


MR

LMS sa...

The battle "with" my friend(s). You are in it if you read it right. Men oki, yxan nedgrävd idag. Nu vänder jag blad!

Har inte läst boken än R.S. Läser långsamt å är mitt inne i Knausgård nr 1. Men Auster ligger på sängbordet. Tack vännen!

J Gomm? Mest show off va:-)

Anonym sa...

Vet varför du inte börjat på den...den var analog, och du har Knausgård på din Ipad!!!
;)
R.S