18 december 2011

Belgien

Vet inte hur mycket jag valde att formas av åren i Belgien. Blev några år och skolår i Antwerpen. Jag inbillar mig eller tror att kag tog ganska mycket intryck av åren där nere fast kan inte vara helt säker.
Jag inbillar mig eller tror att det var år som gjorde att jag blev van umgås med flera generationer, att möta annat än blonda människor med blå ögon, att få vara i centrum och definitivt gavs chansen att förstå elller leva under andra former och premisser.


Jag tänker ofta på min tid där, aldrig av mågon speciell anledning, det är bara skönt att flytta sig dit. Och då är de riktiga minnena få. Prins Boudewijn Laan och Marnix School är de bilder jag brukar använda mig av, för de tror jag mig minnas. 


Tack mor och far, för åren i Belgien. Jag inbillar mig att de skapade förutsättningar för att göra många av de delar som jag valt att bestå av idag.

Inga kommentarer: