19 december 2011

Viktor Müller

Jag har haft en och samma uppfattning om Farbror Viktors intentioner med att köpa Saab Automobile från första gången han och hans komkurrsmässiga moderbolag dök upp. För honom har det aldrig vara aktuellt att göra något annat än att tjäna pengar, med den roliga effekten han har absolut ingenting emot... att bli en av Sveriges mest omtalade personer... Och jag betonar att det är i Sverige som det skvalas och bankas på trumman. Han blev stor och berömd snabbt och får media och reportrar att fjäska, anställda att imponeras och tidningarna och TV beskriver varje nytt ord och steg. 


Första gången jag har fått ett positivt intryck och känt att han har något imponerande över sig, var när han för ett tag sedan besökte tv-programmet Skavlan. Han gav ett enormt genomtänkt och retorisk intryck, så till den grad att det är småkul. All respekt från mig för hans sätt att föra sig och hur bra han är att läsa hur svenska reportrar, den norske programledaren och hur väl han förstår hur svensk media och press tänker. 


Så är det nog med skriverier här för denna gången om Farbror Viktor. Du eller någon annan kommer inte behöva skicka bidrag till honom denna julen heller.


Detta inlägg skrevs för ett par veckor sedan, precis efter jag sett inslaget i Skavlan. "Lustigt" att jag valde att lägga det för publicering denna dagen. Detta sista stycket skrev jag på kvällen för dagen då Saab Automobile gick i konkurs.

Inga kommentarer: