14 februari 2012

Premiär på Sängjätten

Mina enda tidigare kontaker med Sängjätten har varit deras reklamfilmer och möjligen någon annan form av generell reklam som jag dock inte minns just nu. Jag tror dessutom att jag aldrig gått förbi en butik någonsin, för jag springer sällan eller aldrig förbi platser där jag tror att de finns.
Jag hade enormt låga förväntningar den där söndagen då jag och Fixaren gled in på kvällen precis innan stängningsdags, helt oanonserat. En säljare, några människor som provlåg sängar (är de inhyrda eller hemlösa?) och en möttes av en ganska sunkig inredning och en butik som var relativt stillös allmänt. Kanske är jag bara bortskämd, fast jag kan bara jämföra med de upplevelser jag brukar ha, inte andras.
Jag hittade två precis så fantastiska kuddar som jag ville ha. Precis så fantastiska som jag hade velat hitta vid mina besök i stan på NK, Åhlens och Hemtex. Och på de tre ställena gick jag vrålbet... Jag är fullt medveten om att detta inlägg blir på gränsen till en annons, fast jag vill framhålla att kuddarna från Norsk Dun var precis det jag sökte efter. Sängjätten ska inte lastas, det är precis så kasst och folkligt som jag förväntade mig. Och jag Kkmmer åka dit igen för att handla ett täcke snart. Kanske blir det med Fixaren.

Inga kommentarer: