20 mars 2012

Officiell ursäkt till Taxi Göteborg

Nu har jag varit på lärorik resa med Taxi Göteborg. Jag skulle åka med ett tåg 05.54 och satt och jobbade sent imorse. Därmed vaknade jag lite sent och beslöt mig för att ringa taxi för att hinna till tåget.


När jag hoppade in i taxin och sa att det bara var en kort tur till centralstationen så fick jag lära mig en hel del. Föraren fick mig att förstå att föraren lika gärna kunde stannat i sängen om alla ska hålla på och åka så korta resor hela morgonen. Och nu vet jag hur djäkligt det är när en beställd taxi blir en "no show" och dessutom gillade föraren inte centralen heller, det var tydligen svårt att köra där. Fick även reda på ovan tre fyra gånger under den tydligen alldeles för korta resan. Med skam betalade jag mina dryga hundra kronor med mitt kort och lovade bot och bättring.


Så jag ber härmed taxikåren och Taxi Göteborg om ursäkt! Det ska aldrig ske igen!

5 kommentarer:

Anonym sa...

hihi, skojigt! fast nu får du komma ned och skämma bort oss snart
kram/ann

Unknown sa...

Ann! Det finns många visdomsord som jag kan respondera med...
Allt kommer till den som väntar, allt kommer till den som orkar härda ut (Kinde)
Den som väntar på mig, väntar på något som glimrar (FA)
Swing it Magistern, seing it! (AL)

Puss på dig!

Anonym sa...

Hej, jag arbetar med reklamationer och förarutbildning på Taxi Göteborg. Beteendet du beskriver är absolut inte acceptabelt. Jag ber därför å Taxi Göteborgs vägnar om ursäkt.
Skulle dessutom vara jättetacksam för info om föraren, så att han kan tillrättavisas. Om du har kvar kvittot, kan du maila bokningsnumret till mig? Om du inte har kvar kvittot så får du gärna maila adressen som resan gick ifrån.
Stort tack på förhand. Vänliga hälsningar Barbro Löfqvist, Taxi Göteborg (barbro.lofqvist@taxigoteborg.se)

Unknown sa...

Hej Barbro och Taxi Göteborg!

Enormt glad över att ett så traditionellt bolag med anor följer Twitter och eventuellt även bevakar online via nyckelord. Det glädjer mig enomt och jag kommer se till att ni får mycket beröm för er modernitet.

Jag är dessutom glad för att ni ber om ursäkt och för att ni förstod att det var ironiskt skrivet.

Däremot så kommer jag inte att "ange" föraren, det är er sak att kvalitetssäkra anställda och att ha en ständig utvärdering av dessa. Detta borde ske genom att vi kunder skulle gestillgång till att ge feedback när vi betalar via den "device" som vi betalar med eller att det finns en app som kan ge en "rate" av föraren, resan och upplevelsen. Detta skulle ge er "järnkoll". Vi kunder skulle känna förtroende och delaktighet. Att kunna hoppa in eller beställa en bil med en viss "rating" kanske skulle göra att ni hade olika prisklasser på resan beroende på vilken "rating" föraren har. I sin tur kanske detta skulle göra att ni slapp konkurrensen från t.ex. så kallade friåkare och annat.

Detta bjuder jag er på och hoppas att ni kan "stjäla" lite inspiration. Vi som är era kunder är vana vid att kunna påverka och vara delaktiga i kvaliteten hos de varumärken vi brukar och använder. Det är så ett varumärke ska tänka och arbeta, tro mig, jag vet.

I mitt fall är det dessutom så att jag åker med er flera dagar i veckan och gillar ert arbete. Kan vara bra att veta när ni läser min säkert något ovanliga respons.

Med vänliga hälsningar
Antonio Rare

Unknown sa...

Hej Igen Barbro och Taxi Göteborg!

Jag kom på en sak till som är ett förslag till er. Om någon mer skulle skriva som kag så skulle ni kunna erbjuda att stå för kostnaden för resan mot inlämnat kvitto, så slipper ni fråga kunden på det sätt som valdes ovan.

Trevlig helg/Antonio Rare