18 mars 2012

Perspektiv...

Det har pratats mer än ett dygn om fotbollsspelaren från Bolton som segnade ned under match igår i England. Och jag vet inte vad jag ska tycka. Självklart hoppas jag att spelaren Muamba ska eller kommer klara sig, fast jag undrar samtidigt innerligt över hur våra perspektiv på saker ser ut. Jag har haft flera nära mig som gått bort och världen är fylld av död och ondska men när en fotbollsspelare segnar ned så ska det ägnas mycket kraft och utrymme till det.


Kommer det leda till något som gör skillnad? Vad kommer, skall eller borde hända och ske?

5 kommentarer:

Mannen med hatten sa...

Mycket bra inlägg!
Tänkte precis likadant och kommer nog skriva om det.

Unknown sa...

MmH! Misstänkte att du hade samma tanke. Jag blir inte kluven, jag anser bara att det får orimliga proportiner och enormt utrymme. Innerst inne hoppas jag verkligen att detta leder till att vi har större respekt för varandra och att det ger oss ett annat djup och perspektiv... Jag och du ska se till att det är så bland de våra och att vi ser till att vi är sådana. Alltid en början...


MR

Unknown sa...

Så ja... Använd dina begåvade tangenttryckningar och låtom oss andra njuta!

MR

Mannen med hatten sa...

Jag tror att det handlar om att det är en händelse som människor förstår i ett sammanhang de förstår. Att fyrtio dör i sprängning i Kabul är svårare att ta till sig, liksom att barnslavar ökar i världen. But no, vi orkar inte...

Unknown sa...

Sad but true, vi får se till bidraga så gott vi kan till våra vänner och de vi inte känner!

Miss You and a day long coffee chat! MR