22 mars 2012

Tropicana's Antioxidant

Det finns dagar, veckor och månader då jag slarvar lite med matintaget och då själva grunden för kraft och produktivitet är att det dricks kaffe och snusas. Värdelöst, jag vet, men så blir det ibland. 


För några år sedan hjälpte Stylisten mig att hitta en vän i hungern. Hon visade med all tydlighet att det går att leva på juice, knäckebröd, kaffe och cigaretter. Eftersom hon är en av min själs fränder så tog jag juicetipset på allvar. Och att det bara blev juicen beror på att jag redan snusar, bäljar kaffe och käkar knäcke. Juicen hon gav mig en jungfrusil av var Tropicana's Antioxidant. Den är en beroendeframkallande dryck som löser alla näringar en person behöver ha i sig ett par liter om dagen av. Tro mig, det känns i alla fall så. Går många liter per vecka sedan dess, i snitt sju. 


Jag har tidigare skrivit en hyllning till juicen här, så den kan du läsa om du har lust. Påminner om denna hyllning om du inte orkar klicka på länken. 

Inga kommentarer: