14 juni 2012

Jag trivs inte riktigt...

"Jag trivs inte riktigt", precis så sa en viktig vän. Han kände och känner sig stressad.

Kanske är det vanligt, jag har ingen aning om det är vanligt...

Jag har dock en aning om hur det är att vara jag och påminner mig själv om att jag har ganska liten erfarenhet av att må dåligt eller göra saker jag inte vill göra eller prioritera.


Jag vet även att må bra är ett symptom på något och som går att påverka och styra. 


Jag skriver detta för att tacka för förtroendet jag ofta får och då jag ombeds att komma med råd gällande relationer, lust, mående och andra saker. 

Skriver även detta för att påminna mig själv och andra om att jag och du äger makten över våra egna välbefinnanden, och att normalläget är att skratta och må bra. 

Mina råd är: Lev i bra relationer, trivs på jobbet, uppfyll dina drömmar, våga, trivs med där du är, visa nyfikenhet och inse att du bestämmer allt själv - det blir skojigare då. Alla svar och beslut du behöver ska komma från dig själv, gärna med råd och stöd av andra, fast du ska alltid ta besluten. 

Inga kommentarer: