15 juni 2012

Hotel Omm i Barcelona

Bodde på Hotel Omm i Barcelona förra veckan. Jag vill inte kalla detta för en recension, det avgör du helt som läsare. Om jag lutar mig åt ena hållet så säger jag att Omm är ett fantastiskt hotell. Om jag lutar mig åt andra hållet så säger jag att det är sådär. Jag kan tänka mig att bo där igen, fast ändå inte. Solklart va...?


Läget, stuket, takterrassen, maten, kläderna på personalen... Allt inklusive muzaken är kalasfint. Och delar av personalen och servicen är vänlig, vänskaplig och fantastisk.


Hotell Omm är känt för sin bar, designen, takterrassen och nattklubben, men för de som inte känner till själva hotellet så kan jag berätta att det är coolt och snyggt. Det som gör mest av upplevelsen är kontrasten mellan de mörka korridorerna mellan rummen och att rummenbadar i ljus. Att det sedan ligger sviktande parkett genom alla rum hela vägen fram till badkaret är till och med oväntat. 
Inredningen är modern och lekfull. Hotellet läge är bra för de som vill shoppa loss längs så kallat  eleganta Paseo de Gracia och Avinguda Diagonal. För de som vill hitta det riktiga Barcelona och de gamla delarna så funkar promenad, tillräckligt litet är Barcelona. 



Det bästa på hela Hotel Omm är kvälls- och frukostpersonalen i baren. Världsklass!




 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej och håller helt med om att det är ett fantastiskt hotell och väldigt vackert på takterrassen och i rummen också. Vi var där för tre veckor sedan på en tre dagars viloresa. Vi hade ingen Lenny att umgås med:). Du,var du och ditt gäng på Cure också? De spelade väll samma helg som Lenny, fast på söndagen?

Pussar och kramar! A-C