19 juli 2013

Bara vara och vila

Vissa saker har vi tränat hela vårt liv på

Vissa saker har vi medvetet gjort till en vana

Andra saker har vi aldrig gjort

Andra saker har vi omedvetet låtit bli

Och sedan finns det en massa varianter på ovan

Jag jag har aldrig medvetet tränat på att vila och eller gjort det till en vana

Det är jag medveten om

Nu är det så att jag tror faktiskt att jag tränar medvetet på att vila, och jag är medveten om att det är Du som bidrar till att jag vill och njuter av att träna på vilan. Du ger mig helt enkelt ett enormt lugn och kanske även en trygghet. Just ordet trygghet funderar jag fortfarande på, det ordet behöver samma tid på sig som vila behövde. Det var faktiskt så sent som på Nyårsdagen som Stylisten fick mig att förstå att jag aldrig vilade... 


Inga kommentarer: