15 oktober 2008

Vad vill vi säga?

Jag påstår att det i Sverige finns en stor mängd med personer som är skolade i, fostrade med, vältränade på eller t.o.m. har fastnat i, en viss ovana i form av vad de säger till sig själv och andra. Dessa personer har lagt sig till med vanor som gör att de är fokuserade på svagheter, problem och fel.


Jag skall ta några exempel;


"Jag kan inte fatta varför tränaren aldrig ger mig chansen..."
"Tänk om ändå tränaren förstått hur duktig du är..."
"Om jag ändå kunde lära mig att inte göra samma fel varje gång..."
"Jag har ju sagt till dig att inte göra fel hela tiden..."
"Vi tappar koncentrationen hela tiden..."
"Det är viktigt att inte glömma att vi aldrig skall börja med att tappa fokus..."
"Jag gör alltid fel..."
"Nej, men nu gör du fel igen..."
"Jag är ingen räknenisse..."
"nej, inte har du någon hjärna för matte inte..."
"Jag tänker alltid fel..."
"Du, tänker fel..."


Mr Rare lovar att återkomma i detta ämne...

Inga kommentarer: