10 januari 2009

Rekommenderar Caleo

För några år sedan hade Anfallaren flyttat hem till Göteborg efter proffsåren utomlands. Vi gick en söndag med familjerna och åt brunch på Caleo. Efter detta första besök är jag med nöje en frekvent gäst.
De har bra blandning på gäster och personal, jag gillar att ägaren finns på plats i dörren och garderoben och jag gillar verkligen deras mat.

Caleo ligger i samma lokaler som Marilyn Video en gång i tiden huserade i. En restaurang med medelhavsinspirerad mat och dryck.

Mitt råd är att du väljer tre eller fyra smårätter varje gång du går dit och att du sitter där några timmar. Personligen föredrar jag att sitta och äta vid barborden eller fönsterbarborden. Gärna med ansiktet mot dörren och ryggen mot väggen. Perfekt överblick.

Personalen är alltid lika trevlig och läser alltid hur de skall agera beroende på om jag är där med Vackra Tradern, Prinsessan, Julia Roberts, Grabbarna Grus, Tennissprinsarna eller kunder. Mycket proffsigt och bra rekommendationer när gäster frågar om råd. Dessutom slipper du som gäst påtvingade rabblingar och berättelser om vad du beställt.

Om du går dit, lova mig att du tar en stor portion skaldjurssoppa innan de två eller tre smårätterna.


Inga kommentarer: