09 januari 2009

Australia eller gick vi fel?

Det finns flera delar av en och samma kväll att beskriva. Jag tänkte hålla mig till filmen vi gick och såg.
Planen har varit att jag skulle gå på den i julas med min till åldern äldsta vän. Det blev ej så. Nu gick jag med min vackraste vän. Det hade inte spelat någon roll med vem jag gick och såg den. Filmen Australia...

Här kommer summeringen:
Det handlar om Australien...det är ett stort land...I Europa börjar andra världskriget...

Från Europa till Australien åker den unga stela brittiska frugan för att besöka maken. Maken äger mycket i Brittanien och en farm i Australien...hon skall kolla om han sköter sig...nej, jag orkar inte skriva ned denna skiten...

Jag ger dig en annan summering; En av de absolut sämsta filmerna jag någonsin sett. Kunde ha varit Nutcase Collin som regisserat och jag bara väntade på att Tom Kryssnings förra fru Nicole Kidding skulle ta av sig masken och att det skulle visa sig vara Helena Bergström. Den manliga huvudrollsinnehavaren hade gått i röstträning hos Crocodile Dundee och det fattades bara att han skulle börja brottas med krokodiler och kasta knivar så hade det varit fullbordat.

När hela salongen kände att filmen var slut och alla hade väl identifierbar träsmak i aktern körde filmen på med en nya helt meningslös vända på en timme och en kvart till.

Av ren artighet stannade vi kvar hela vägen och läste de vackra eftertexterna som berättade lite om aboriginer och att de fått en offentlig ursäkt 2006 av den Australiensiske Premiärministern.

Solklart? Jag lovar att det är enkelt att hänga med i handlingen om du går och ser den. Omöjligt att ej förstå vad som händer.

Jag bjuder här på ett förmodligen vackert filmat YT-klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=p447zpUmbxw

Handlingen då? Hur tänkte ni med manus när ni gjorde den?...Tänkte inte på det. Hej då!

PS. Så här tyckte någon annan och där kan du också förstå tempot och handligen genom att se på klippet:
http://entertainment.timesonline.co.uk/tol/arts_and_entertainment/film/article5178513.ece

Inga kommentarer: