18 maj 2009

Contacta’s G inget för mig

På lördagsmorgonen hade jag bokat en tid hos en G hos Contacta på Östra Hamngatan i Göteborg, där lugnet härskade. Veckan före hade jag lagt undan två par Inithiumbågar, dessutom par som jag misstänker ej är deras mest volymsäljande.

Jag gick in på Contacta fem minuter innan bokad tid och sade till att jag var där. En optiker jag känner igen hejade glatt och en av de andra sade att G strax skulle komma. Jag såg att det satt en kille som jag förutsatte var G inne i deras verkstad och pillade med ett par brillor. Då slog det mig att jag hade honom förra gången också och att han var sen den gången.

Nåväl, G hade inte rört en fena tio minuter efter bokad tid och jag sade till en ung ny trevliga kollega till honom att jag ville ha åtminstone ett besked om när G tyckte att det passade.
Hon var snäll och sade till honom och kom tillbaka och sade att han alldeles snart var klar.

Precis då kom Herr och Fru Hovås in och bad om hjälp med något som hamnat snett på Herr Hovås brillor anno 1999. Givetvis tog G tag i det, för han hade inget annat för sig.

Jag tog ett beslut att jag ej accepterade hans prioriteringar och gick till hans kollegor och bad om en ny tid samma dag. Tyvärr var det bara G som hade tid vilket gjorde att jag fick en tid hos någon annan nästa helg.

Nu har det visat sig att jag ej kan nästa helg eller veckan efter det. G:s prioriteringar har gjort att jag nu ej vet vilken dag jag kan komma till Contacta och få förmånen att få en synundersökning samt betala de lättsålda bågarna.

Eller så kommer jag istället att prova att beställa en ny tid hos en annan optiker som får beställa de Inithiumbrillor jag vill ha.

Jag har alltid gillat Contacta och de som jobbar där tidigare, det är intressant vad en sådan person som G och en sådan persons prioriteringar kan göra med ett varumärke.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppsan Kerstin! Tror att den som kallas G har sett till att Contacta förlorat någon som de flesta vill ha som kund. Grattis G och Contacta! Mr R lär ej ha svårt att få service på andra ställen! A

Anonym sa...

Allt kommer till den som härdar ut...Var det inte så John Kind sjöng?

Anonym sa...

Bra reklam för Contacta...not!