06 maj 2009

Förmånligt möte

Var på en urtråkig Allsvensk match. Enda anledningen till att jag var där var att LMS jobbade i studion och att vi skulle knalla hem efteråt. Gick dit mer än nollställd men hade förmånen att springa på Klubbtränaren. Vi kan kalla honom så. Han är den där typen av tränare som jag är säker på säger upp sig dagen efter att han känner att han ej fortsätter utvecklas, eller kanske till och med dagen innan. Han har en enormt bra syn på människor, grupper och filosofi. Inbillar mig att han är klockren vilket jobb han än skulle ta i vilken bransch det än månde vara. Han är garanterat den tränaren med flest år som anställd i en klubb i Sverige i dagsläget och han kommer fortsätta att utveckla den så länge han tillför, sedan kommer han förmodligen att gå utomlands eller komma till Mitt lag. Klubbtränaren, jag gillar dig, vore kul att jobba tillsammans någon dag. Jag kan droppa ett par hemligheter vi pratade om. Om Klubbtränaren fick köpa vilken spelare han ville så skulle det bli Messi och om han fick bygga ett lag i Allsvenskan runt en spelare så skulle det bli Taco.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...Messy Taco?...

Rahmen sa...

Taco?
Då har Klubbtränaren nått fel i alla fall...eller?