06 maj 2009

Skönt att passa i mallen


Det finns inget bättre än att träffa någon jag ej sett på länge och prata lite om hur vädret varit det senaste och hur bra det var på den tiden vi sågs mycket. Alltid skönt att bestämma att vi skall boka något med dem som aldrig blir av också, som en kväll med det gamla grabbgänget. Tycker att det där med att boka något om några veckor, när vi har hittat barnvakt, är stimulerande och lustdrivande också.
En annan avkopplande grej är att börja med joggingturerna på våren och köpa något riktigt somrigt att ha på sig på en av grillkvällarna med de goda vännerna. Vi har det ju ändå bra med våra nära och det är bara lite synd att vi inte riktigt kan, hinner eller tar oss tid med de gamla. Fast dem träffar vi ju när de är barnvakter och vid jul. Kan ju bli för mycket av de kära. Skönt också att ibland ha en riktig myskväll med pizza, godis, kanske lite Robinson och någon gammal skön rulle när barnen lagt sig.
Vad skönt det är att vara precis som alla andra och att passa in i mallen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

..."jag spelar vanlig"...

Anonym sa...

Du är så djävla sarkastisk, du beskriver ju våra liv. Först tänkte jag han har ju inga barn vad jag vet... Tack för slappen!

Anonym sa...

Se där, denna hade jag missat. Du ger oss i din omgivning en rejäl omgång som den förra som kommenterade skrev. Hur fan hinner du skriva denna mannen?
En fika någon dag?
Steffe B

Anonym sa...

hahaha, dags att skilja sig och byta liv.
Lasse

Anonym sa...

:)
Alltid lika roligt när du hånar oss andra:)