29 juli 2009

Fantastiskt modernt

Sitter i dagarna och sträckläser en bok som heter Katedralen vid havet av Ildelfonso Falcones.
En kväll för några dagar sedan satt jag i soffan och läste och mitt sällskap satt vid en fåtölj vid TV:n och tittade på Allfån på Skansen.

Från programmet skrålades det ut skit av bland annat programledaren. Ni vet han som verkligen gillar sig själv och att änga programtiden till att stå vid småtjejerna.

Plötsligt blev jag dock intresserad och avbröt läsandet när det var en kille från Hudikvallsteatern och föreställningen Elvis som pratade. Han berättade om några milstolpar på vägen från 1996 tills nu.

Jag kan säga att detta var det mest moderna och friska tal eller anförande som jag har hört på mycket länge i detta landet.
Briljant, modernt och utan pekpinnar.
Fantastiskt skönt att höra att det finns personer med denna typ av insikter. Om du orkar så leta fram detta på SVT Play. Värt tiden och hör upp när du tittar på klippet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej MrRaRe! Jag såg det också och håller med om att det var ett briljant anförande han gjorde. Det var fräscht och fantastiskt modernt.
Tjing TP