09 december 2010

Otäcka Tanten

Egentligen är det ingen fara för mig alls. Jag kollar ju aldrig på TV. Rimligen borde jag vara helt utanför riskgruppen. Borde känna mig lugn och trygg men det riktigt bubblar oro inom mig. Känner mig halvt stressad hela tiden. Jag är ju medveten om att stora delar av befolkningen sitter och tittar på den Otäcka Tanten en och en halv timme per vecka.
Det började med att Onlinekamrern lade en länk på nätet med Petter's enorma version av Di Leva's Dansa din djävul. Då fick jag syn på att alla äldre svenska mäns främsta motiv genom åren hade släppts in på en av kanalerna på bästa sändningstid.


Oftast är jag en någorlunda klok person som bara lägger kraft på det jag kan påverka och mycket sällan retar mig på personer.


I otäcka tantens fall så får jag rysningar så snart jag hör hennes namn och står helt undrande inför om hon någonsin har kunnat ta en enda ren ton. Otäcka Tanten var den första kvinnliga tondöva rapparen, och det var redan på 50-talet. Och idag går det bara något långsammare. På ont. Finns inget gott med det.


Som du märker så skriver jag inte ens Otäcka Tantens namn, jag är rädd att få utslag. Det är fullt tillräckligt att jag tagit hjälp av en av mina vänner och bett vännen lägga upp bilden på Otäcka Tanten efter att jag skrivit klart detta. eftersom jag inte sett bilden så kan jag inte vara säker på vilken bild som är vald och om det är rätt person. Tur att jag aldrig kollar på de publicerade inläggen. Hoppas att ni klarar att titta på bilden. Jag var noga med att de skulle ta en bild där hon fortfarande såg ok ut jämfört med idag och där hon visar ansiktet utan solglasögon och inte döljer alla hårfästen och stygnen från alla lyften. Hoppas att det fanns en sådan så att ni inte får det lite jobbigt...

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, där fick Svensson x 2, så att det riktigt small till!

Anonym sa...

Hahahahaha
Stackars Lille Babs
Hon får fortsätta att sitta i baksätet

/Janne

Anonym sa...

Otäck??? Jag tror att hon äter mer än medelålders män... Otäck är inte ens förnamnet...:)

Anonym sa...

Hualigen sicken enna skata det är! Peace Klabbaparn

Unknown sa...

Ja, där fick Svensson x 2. Det är korrekt.

Janne, det har nog alltid varit baksätet

Anonym, för mig är Otäck förnamnet och Tanten efternamnet.

Klabbaparn, Peace på dig med.

Anonym sa...

Jaha, så var den gamla sunkiga damen sågad vid fotknölarna. Snart kära medläsare kommer det komma en sågning av "Sömmerskan" och då dröjer det inte länge förrän det är dags för "Smokingdojjan"... Ni ska veta att vi som känt den Rare mannen har fått våra öron varma genom åren. Hårt och ofta rätt.

Jonas

Anonym sa...

Nu ringer snart Tina Turner på din dörr iklädd en mer än genomskinlig negligé....det händer alla som muckar med den otäcka tanten...hon är connected!
R.S

Unknown sa...

Tina kan ringa på, jag är aldrig hemma. Möjligen kommer hon skrämma ihjäl någon granne... Bara inte Otäcka Tanten dyker upp, det kommer aldrig gå väl...