01 oktober 2010

"Jag inspireras av punk..."



Ibland blir saker komiska. Jag hittade detta citatet från en bloggare som tydligen heter Elin. Hon påståsvara känd, anses duktig och inflytelserik.

"Jag inspireras av punk och för mig är det 90-talet då jag själv var en liten lördagspunkare. Rutigt, kängor och sammet är bara några få av nyckeltrenderna de större modevaruhusen har visat upp inför hösten."

Helt säker på att jag inte behöver kommentera detta för er som läser denna bloggen. Säker på att Malcolm vrider sig av skratt, oavsett var han är nu. Även säker på att Vivienne fnyser lite aggresivt.


5 kommentarer:

Anonym sa...

nyckeltrenderna, mmmm, verkligen upplysande....själv är jag Hippie en gång om året, iklädd en röd kaftan...det är när jag känner mig på mitt mest givmilda humör kring tiden strax efter tokshoppingen i Milano!
R.S

Anonym sa...

Some extra info, då rekommenderar jag Svt play och Elvis Costellos lilla självbeskrivning med hjälp av en ljuvligt "starstruck" Mary-Louise Parker från den "okända?" serien Weeds (och mer tyngd) Angels in America!!! Sorgligt att skåda när E.C flippar ur i "Dim add9 ackordföljders upphöjda varande" och hans exclusiva samarbete med Burt Bacharach( som resulterade i en lyssningsbar låt, God give me...) och som han påstår haft en enorm påverkan för hans musik...lite som om gamla Jokkmokks Olle haft Chopin som husgud. Vem fan bryr sig? När slutresultatet är så fjärran! ops, jag är helt fel ute , jag glömde ju att den oheliga alliansen av kändisar faktiskt blir större än en otroligt begåvad artists osäljbara samlade verk. Ljuvlig bonus är att konstatera att E.C till skillnad från grupper som tex Television har blivit förtrollad av spotlightskenet och glömt att man måste repa! Jag kryper ihop med Imperial bedroms och struntar i E.C uppenbara efterkonstruktioner!
Han har alltid varit på gränsen, och jag är glad att konstatera att det är som jag trodde!
R.S
ps. häromdagen nämnde en gammal barndomsvän att Fountains of Wayne var den perfekta popgruppen om dom inte hade sett ut som dom gör, jag bryr mig nada om hur dom ser ut men konstaterar att det är det mest slicka skrammelpop man kan tänka sig. Hade E.C låtit som dom hade jag inte ens brytt mig om att skriva dessa ord. ds
Ergo sum, vem bryr sig mer än du som läst ända hit!

Anonym sa...

Haha. Slickers-slampa!

Anonym sa...

Fantastiskt roligt inlägg. Har hon verkligen sagt det och var? Hon skulle i och för sig kunna hävda att hon inledde med att säga att citatet började med "För mig...".

Oavsett dant eller ej. Grymt kul. Kul kommentarer av R.S. också.
MP

Anonym sa...

Inte kan en sån skärpt böna ha sagt något så urbota dumt?
Grannen