03 september 2010

Normaliseringsprojektet pågår

Efter att ha fått lite raka besked innan sommaren och efter att ha fått rådet eller ordern att göra radikala förändringar så har jag tagit det hela på allvar. Jag tar steg mot normalisering. Många tror att jag skojar och andra, om än få, vet att jag menar allvar. Så normalisering it is.

De första sakerna jag gjort är att jag är hemma ibland, att jag äter frukost och att jag handlar en del saker till hemmet. Låter det imponerande? Gissar att du tycker att det är märkligt, men för mig är det stora steg. Att ta mig tid att läsa DI på morgonen och samtidigt äta mild lättyoughurt med vaniljsmak, Paulins müsli med jordgubbssylt och juice och ibland ett par rostade mackor. Det, det är inget annat än en praktsensation. Det har inte hänt på enormt många år att jag ätit frukost hemma.

Jag har handlat nya handdukar, lakan, ny brödrost, mattor, kökshanddukar, TV och annat. Sådana saker som jag ser att alla vänner alltid har handlat löpande och som även jag ägnade mig åt för flera år sedan. Att jag handlar till hemmet är ovant och kul. Hela denna start på upprustning hemma går ut på att bli vän med min lägenhet igen. Vi har inte varit vänner på många år. Efter att min fru flyttade ut så har jag endast sovit i min lägenhet och inte haft vare sig vänner eller tillfälliga bekanta hos mig, med någon kompis få övernattningar som sällsynt undantag. Kom på denna sommaren att det var mitt fel och inte lägenhetens att jag ogillar den och därmed var det dags att börja umgås med lägenheten igen och börja uppvakta den. 

Jag har dessutom sovit i lägenheten ett par gånger på vardagar under fler än fem timmar. 


Så ovan finner du starten på de radikala förändringarna och nu vet du att projektnamnet är Normaliseringsprojektet. Projektstart var i mitten av juli och jag ska se till att hålla dig uppdaterad, vare sig du vill det eller inte.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bravo! Den barren förtjänar lite kärlek...men stoppa innan du blir Mr.Stenström, ok?
;)
R.S

Unknown sa...

I Will!

Anonym sa...

Raka besked? Radikala förändringar? Vad är det dom hänt?

Det är det enda du inte är fantastisk på, att säga hur detbä med dig själv.

Förstår att du gör något klokt. Och vad som än hänt, ta dig tid för dig själv. Oss andra tar du alltid tid till.

Hör av dig!

Puss Annika

Anonym sa...

Oj! Ser att det blev felslrivningar med min fina nya 4a.

Puss igen Annika

Anonym sa...

Hahahaha! "Gosedosebosse doff", jag har åxo en sån 4a, hahaha! (Det gick över efter at jag kört pekfingret i en pennvässare!)
Jag tror hon vill säga - Beställ fototapet, rensa ut oprövade plaggeliplagg....och njut av tyst-nadeli-tystnaden från tusen obefintliga uppmärksamhetstjyvar...eller så gör du så här, fuck it, skaffa undulat och och hyr ut halva våningen till högavlönade fotbollskommentatorer!
Jag diggar inte mjukisstaljen ALLS, kom tillbaka annars glider jag över till Mr. Marimekko på nolltid!
Jag är skärrad!!!
R.S

Unknown sa...

The voice of a master har talat, Rockstjärnan har rätt som vanligt.

MrRaRe

Anonym sa...

Skönt att du skriver normaliseringsprojektet och ej till vilken grad. Har känt dig hela livet och du vet att om du skulle bra som alla andra så skulle det bara göra en sak... Att alla vivsombhar stöd av dig skulle gå ned oss ett hack till. Fortsätt vara så speciell som bara du är. Stay Rare!!!!!!!!!!

Kusin

LMS sa...

Normal ar ett valdigt relativt begrepp, ovanligt att du tar sadana ord i din mun eftersom du inte tror pa det sjalv. For vad ar normal?
Va dig sjalv, fast lite langsammare och med mer love till din egen kropp!!

Har inga prickar och ringar pa denna dator, sorry for that.

Anonym sa...

No worries. Det är ett relativt begrepp. Jag kommer fortsätta bara mig själv. Bara sköta om la kröppa lite bättre.

Löv ya, Mr RaRe