10 juli 2009

Köpa nationellt

Hörde på TV att ett statligt verk, som jag tror var FMV, hade haft en upphandling och att de beslutat att staten skulle handla av ett utländskt bolag. Tror att det var ett finskt bolag. Detta skulle i sin tur leda till varsel hos den svenska leverantör som förlorade upphandlingen.

Räkna igen och lura på varför vi som nation lägger tid på andra olönsamma saker som borde stängt för länge sedan, samtidigt som vi tror att vi sparar pengar på ovan sätt.

Vad tycker du?

PS. Läste nu i dagarna att beslutet eventuellt skulle rivas upp. Vad då eventuellt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att jag klurat ut vem du é...
Antar att du inte vill att jag skriver ditt namn här, men jag gissar att du é en ganska publik person som jobbar med kommunikation och reklam. Går på Caleo mycket på vintern och alltid bär Ra-Re och coola brillor?

Om detta känns igen så vet du att jag é den du brukar skoja med om manlig artighet när vi träffats.

Capish:) "Miss Fashionista" eller vad du nu kalllade mig...